Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over Sportbay producten of diensten? Kijk dan eerst bij onze veelgestelde vragen. Hieronder vind je per onderwerp de meest gestelde vragen.
Bestellingen & annuleren
Hoe plaats ik een bestelling?
Wanneer je een product wilt bestellen ga je naar de pagina van het product. Dan klink je op de blauwe knop 'in de winkelwagen'. Rechts bovenin je scherm zie je dan de knop 'winkelwagen' Wanneer daar een (1) achter staat, dan zit er 1 product in de winkelwagen. Je kunt alle producten kiezen die je wilt bestellen en je klikt vervolgens op de knop 'winkelwagen' en dan komt er een lijst tevoorschijn met alle producten die je uitgekozen hebt.
Op dit scherm kun je nog aantallen wijzigen of producten verwijderen. Wanneer de bestelling klopt, klik je op de blauwe knop 'naar de kassa'. Je kunt dan aan de rechterkant een account aanmaken met jouw mailadres. Vul alle gegevens in die gevraagd worden. Wanneer je al eerder een bestelling geplaatst hebt kun je aan de linkerkant inloggen met je inlog gegevens. Als je ingelogd bent, dan zie je je gegevens in beeld, check dit voor de zekerheid nog een keer zodat jouw bestelling naar het juiste adres verstuurd wordt. Dan klikt je op de knop 'overgaan tot de betaling'.
Daar kies je de gewenste betaalmethode. Daarna kom je aan bij de samenvatting. Hier kun je eventueel jouw kortingscode invullen en verdere opmerkingen. Wanneer alles klopt druk je op de knop 'bevestig je bestelling' en jouw bestelling is geplaatst.
Meer informatie vindt je op Zoek, voeg toe & koop.
Kan ik nog een product toevoegen nadat mijn bestelling geplaatst is?
Doordat wij ernaar streven om alles bestellingen de volgende werkdag te leveren, worden de bestellingen vaak snel verwerkt. We adviseren je om eerst de status van je bestelling te bekijken. De status van je bestelling kun je kijken op jouw Sportbay account. Wanneer de status van je bestelling staat op betaald, kun je nog producten toevoegen aan jouw bestelling. Dit kan het makkelijkste door direct contact met ons op te nemen via de mail of de telefoon en ons op de hoogte te stellen van de aanvulling op je bestelling. Wanneer de status op wordt verwerkt of verzonden staat, dan lukt het helaas om producten toe te voegen aan je bestelling omdat je bestelling dan al ingepakt of verzonden is. Dan kunt je een nieuwe bestelling plaatsen op onze website en deze zullen we dan gewoon verwerken.
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
We adviseren je eerst om de status van jouw bestelling te bekijken. Deze kun je vinden op jouw Sportbay account. Alle onbetaalde bestellingen worden automatisch na 3 dagen verwijderd. Wanneer je status betaald is, kun je direct contact opnemen via de e-mail of de telefoon. Dan kunnen we vaak de bestelling nog annuleren. Wanneer de status van jouw bestelling wordt verwerkt of verzonden is, is dit helaas niet meer mogelijk. Neem dan gerust contact met ons op, dan gaan we samen naar een goede oplossing zoeken!
Kan ik een bestelling via de e-mail of telefoon plaatsen?
Het is mogelijk om een bestelling te plaatsen via de e-mail of via de telefoon. Echter adviseren wij je om je bestelling via onze website te plaatsen. Op deze manier kan je kiezen uit onze verschillende betaalmethodes, blijf je op de hoogte van je bestelling, en kan je ten alle tijden je factuur uitprinten!
Ik heb geen factuur bij mijn bestelling ontvangen.
Je kunt jouw factuur ten alle tijden uitprinten op jouw Sportbay account. Login en ga naar je bestellingen. Klik op "beheren van orders" en vervolgens op acties. Daar kun je kiezen voor "factuur afdrukken". Wanneer je hierop klikt, wordt je factuur geopend in een nieuw venster. Hier kun je ervoor kiezen om je factuur op te slaan of af te drukken.
Het product wat ik wil bestellen is uitverkocht, wat moet ik nu doen?
Neem dan even contact met ons op via de e-mail of de telefoon en we zullen je informeren wanneer dit product weer op voorraad komt of wat voor alternatief we je kunnen aanbieden.
Waar kan ik mijn kortingscode invullen?
Je kunt jouw kortingscode invullen in stap 4 van de bestelling de samenvatting. Dit is nog nadat je de betaalmethode heeft gekozen.
Betalingsinformatie
Uit welke betalingsmethoden kan ik kiezen bij Sportbay?
Je kunt bij ons kiezen uit verschillende betaalmethoden:
- IDeal
- Paypal
- Visa/Mastercard
- Bankoverschrijving
- GiroPay
- BanContact
Meer informatie over onze betaalmethoden vind je op Veilig winkelen gegarandeerd.
Ik denk dat het mis ging met mijn betaling, hoe kan ik nu voor mijn bestelling betalen?
Er zijn 2 opties hoe we dit op kunnen lossen. De eerst is dat je contact met ons opneemt, dan verwijderen wij je bestelling en kun je een nieuwe bestelling plaatsen en deze betalen. De andere optie is dat je geld overmaakt naar onze bankrekening. Zodra we je betaling ontvangen hebben, verwerken en verzenden we je bestelling. Vergeet niet het ordernummer in de omschrijving te zetten zodat we weten dat deze betaling bij jouw bestelling hoort!
Ik heb een aantal bestellingen geplaatst, maar er is maar één betaald. Wat gebeurt er met mijn niet betaalde bestellingen?
Wanneer wij dubbele onbetaalde bestellingen vinden, dan verwijderen wij automatisch de dubbele bestelingen. Alleen je betaalde bestelling laten wij dan staan en deze gaan wij verwerken. De onbetaalde bestellingen verwerken wij dus niet.
Is het veilig om te betalen met mijn creditcard op deze website?
Winkelen bij Sportbay.nl is volkomen veilig, ongeacht welke betaalmethode je kiest. We vragen en bewaren geen enkele betalingsinformatie op onze website. Je wordt alleen maar doorverbonden naar een beveiligde bank- of betalingssysteem pagina met een beveiligde SSL verbinding. Je kunt meer lezen over onze betaalmethoden en de veiligheid op Veilig winkelen gegarandeerd.
Verzending & bezorging
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Wanneer je naast de knop 'in de winkelwagen' zit staan: 1 werkdag levertijd, dan hebben wij dit product op voorraad en is de levertijd 1 werkdag. De bestellingen die wij voor 22.00 ontvangen verwerken wij nog dezelfde dag. Mocht dit er niet staan, dan is er een afwijkende levertijd. De verwachte levertijd staat dan ook altijd aangegeven bij het product. Meer informatie vind je op Verzendkosten en levertijd.
Naar welke landen levert Sportbay?
Sportbay levert aan de volgende landen:
- Nederland
- België
- Frankrijk
- Luxemburg
- Duitsland
Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?
Sportbay.nl bezorgt jouw bestelling vanaf €99 gratis de volgende werkdag in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg.
Voor bestellingen onder de €99 geldt het standaard verzendtarief:
Nederland | € 5.99 |
België | € 5.99 |
Duitsland | € 5.99 |
Frankrijk | € 9.99 |
Luxemburg | € 9.99 |
Hoe kan ik mijn verstuurde bestelling volgen?
Wanneer je bestelling verstuurd is, ontvang je een track and trace code van PostNL, onze bezorgdienst. Met deze code kan je op www.postnl.nl zien waar jouw pakketje op dat moment is en wat de geplande leverdag en levertijd is.
Hoe kan ik mijn afleveradres aanpassen wanneer de bestelling al geplaatst is?
Houd er rekening mee dat wij je bestelling gaan verwerken zodra wij jouw betaling ontvangen hebben. Daarom kunnen wij niet garanderen het gaat lukken om je adres wijziging door te geven nadat je bestelling geplaatst is. We adviseren je om je adres gegevens dubbel te checken wanneer je je bestelling plaatst. In alle andere gevallen kunnen jullie contact met ons opnemen op info@sportbay.nl of op (0)63 600 08 00 en we zullen ons best doen om je adres gegevens aan te passen.
Kan mijn bestelling verstuurd worden naar een land die niet in de lijst van landen staat?
Ja dat is mogelijk. Neem voordat uw je bestelling plaatst even contact met ons op via de mail info@sportbay.nl of telefonisch op 034 - 674 90 60 en we laten je weten wat de mogelijkheden zijn. Vaak zullen de verzendkosten wel een stuk hoger zijn in vergelijking met de landen die in onze lijst staan.
Ik heb net een bestelling geplaatst, maar ik kom erachter dat mijn aflever informatie (naam of adres) niet juist is. Wat moet ik doen?
Doordat wij ernaar streven om alles bestellingen de volgende werkdag te leveren, worden de bestellingen vaak snel verwerkt. We adviseren je om eerst de status van uw bestelling te bekijken. De status van jouw bestelling kun je kijken op uw Sportbay account. Wanneer de status van de bestelling staat op betaald, kan je nog een adres wijziging doorgeven. Dit kan het makkelijkste door direct contact met ons op te nemen via de mail of de telefoon en ons op de hoogte te stellen van het juiste adres. Wanneer de status op wordt verwerkt of verzonden staat, dan lukt het helaas niet meer om je adres te wijzigen omdat je bestelling dan al ingepakt of verzonden is. Dus als je afleveradres niet correct is, adviseren we om direct contact met ons op te nemen.
Kan ik mijn bestelling op komen halen in de Sportbay winkel?
Ja, je kunt op werkdagen (maandag t/m vrijdag) bij ons langskomen in ons magazijn. We zijn vanaf 14.00 tot 19.00 geopend. Wel is het handig dat je van te voren even contact met ons opneemt, zodat we weten dat je van plan bent om langs te komen en dan kunnen we direct even checken of het product dat je wil komen halen wel op voorraad is. Onze adresgegevens vind je op Contact ons.
Retourneren & Ruilen
Ik wil mijn aankoop terugsturen. Hoe moet ik dat doen?
Je kunt altijd gebruik maken van onze 100 dagen geld terug garantie. Wanneer je besluit het product niet te houden, lees dan ons retourbeleid op onze website even goed door. Hier vind je alle informatie die je nodig hebt om een product te retourneren.
Heb ik een autorisatie code nodig om mijn product te retourneren?
Voor het terugsturen van een product heb je geen autorisatie code nodig. Wanneer je het ordernummer duidelijk vermeld wanneer je een product retour stuurt, dan kunnen wij zien van wie het pakketje afkomstig is.
Ik heb een verkeerde maat of kleur gekregen, of een totaal ander product. Hoe kan ik dit omruilen?
Wanneer wij een verkeerd product naar je verstuurd hebben, dan zorgen wij ervoor dat dit kosteloos omgeruild kan worden. Neem dan even contact met ons op via de mail op info@sportbay.nl of telefonisch op 063 600 08 00. Dan gaan we overleggen hoe we dit het beste kunnen oplossen.
Ik wil alleen een deel van mijn bestelling terug sturen, hoe werkt dit?
Dit werkt hetzelfe als een hele bestelling terug sturen. Als het product voldoet aan het retourbeleid kun je het product zonder problemen terugsturen.
Ik heb een defect product gekregen, wat moet ik doen?
Het kan natuurlijk gebeuren dat je een product ontvangt die al een defect heeft voordat je hem gebruikt hebt. Neem in dit geval dan direct contact met ons op. Dit kan via de mail op info@sportbay.nl of telefonisch op 063 600 08 00. Vaak vragen wij (wanneer dit mogelijk is) een foto te sturen van het defect. Hierdoor kunnen wij zien wat er aan de hand is en kunnen we op zoek gaan naar een geschikte oplossing voor het defect.
Hoelang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?
Wanneer wij je product als retour hebben geregisteerd dan zullen wij het geld binnen 14 werkdagen terugstorten op je rekening.
Is mijn retour zending ontvangen?
Wanneer wij je retour binnen hebben gekregen, dan zullen wij je bestelling als retour registreren. Je ontvangt een mail wanneer wij je retour ontvangen hebben.
Andere vragen
Hoe kan ik me uitschrijven voor de Sportbay nieuwsbrief?
Onderaan de sportbay nieuwsbrief vind je een knop, uitschrijven. Wanneer je hier op klikt, kun je jezelf uitschrijven voor de nieuwsbrief.
Ik kan niet inloggen op mijn Sportbay account, wat moet ik doen?
Wanneer je niet kunt inloggen, kun je klikken wachtwoord vergeten. Je vult daarna jouw mail adres in. Op dat moment wordt er een nieuw wachtwoord naar jouw mail adres verstuurd. Met dit wachtwoord moet je dan binnen 20 minuten inloggen. Daarna kun je je wachtwoord weer wijzigen wanneer je dit wilt.