Verzendkosten en levertijd

Onze logistieke partner is  en deze professionele vervoerder zorgt ervoor dat uw bestelling snel bij u bezorgd wordt nadat wij deze ter verzending hebben aangeboden.

 

WAT IS DE LEVERTIJD VAN EEN PRODUCT?

De totale levertijd hangt af van twee aspecten. Ten eerste de verwerkingstijd: de tijd vanaf de ontvangen betaling tot aan de ingepakte bestelling. Als het gaat om een standaard verzending dat is de verwerkingstijd 24 uur. Ten tweede moet men rekening houden met de daadwerkelijke verzending. De tijd die de bestelling nodig heeft om naar het opgegeven adres te komen. Exacte levertijden zijn een indicatie bij elk SPORBAY product – ze variëren van 1 tot 7 werkdagen. Let erop, dat als een bestelling bestaat uit producten verschillende levertijden, de langste levertijd zal gelden voor de gehele bestelling.

 

IN WELKE LANDEN LEVERT SPORTBAY?

Wij verzenden standaard naar Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.

 

VERZENDKOSTEN

De onderstaande informatie kan u helpen een schatting te maken voor de verzendkosten en levertijd van uw bestelling.

  • Standaard levering

  • GRATIS levering!

Sommige producten op sportbay.nl worden gratis geleverd. Bekijk onze selectie Finnlo, Hammer en BH Fitness fitnessapparatuur, EQ LOVE armbanden of POWERHOOP® hoelahoeps – deze producten worden GRATIS geleverd!

  • Verzenden van zware of grote artikelen

Bijkomende verzend- en administratiekosten zijn van toepassing op zware of grote voorwerpen. Denk aan een basketbalstand of trampoline. Zelfs met deze hogere verzendkosten garanderen wij met trots de beste prijs op de markt voor deze producten!

Voor zendingen naar andere (EU) landen richt je een prijsaanvraag aan info@sportbay.nl.

 

VOLGEN VAN UW BESTELLING (GLS PAKKETSERVICE)

Zodra het pakje door ons wordt verstuurd ontvangt u van ons een mailtje met de tracktrace code. Met deze code en link in het mailtje kunt u uw bestelling volgen. Pakketten worden over het algemeen later op de dag geleverd dan de brievenbuspost.

Link kwijt maar wel een pakketnummer genoteerd? Traceer hier je pakketje.

LET OP: GLS bezorgt alleen op werkdagen tussen 09:00 uur en 18:00 uur.

 

VERKLARING TRACK & TRACE BEGRIPPEN:

Vertrek:
  Eerste scan in het GLS-traject. De scan vindt plaats op de vertrekafdeling van het depot waar de afzender de goederen heeft aangeboden. Alle relevante verzendgegevens worden op ditzelfde moment vastgelegd.
Overslag:   Registratiescan op het Centraal Overslag Punt.
Aankomst:   Registratiescan op het depot dat de aflevering verzorgt.
Bestel:   Scan door de chauffeur bij het laden van de bestelauto. Hiermee geeft de chauffeur aan het pakket voor aflevering te hebben ingeladen.
Aflevering:   Scan bij aflevering door de chauffeur. Naam en tijd van aflevering worden vastgelegd. Wanneer niet kan worden afgeleverd, is de reden hiervan zichtbaar.
Terug uit bestelling:   Wanneer door de chauffeur niet kan worden afgeleverd, wordt dit bij terugkomst op het depot door een scan vastgelegd.
Niet in bestelling:   Wanneer een chauffeur tijdens het laden van de pakketten al weet dat een pakket niet (op tijd) kan worden afgeleverd (bv winkelsluiting), dan wordt dit op het depot geregistreerd en wordt het pakket niet in bestelling genomen.
Collectie:   Collectie scan


Het kan voorkomen dat u na het klikken op de link de melding krijgt: "er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie". Deze melding kan voorkomen als GLS het pakje nog niet heeft verwerkt, over het algemeen is de status de volgende dag wel op te vragen.

Wanneer dezelfde melding drie dagen na verzending nog steeds verschijnt en u de bestelling nog steeds niet heeft ontvangen, verzoeken wij u vriendelijk contact met ons op te nemen. Vermeldt u hierbij dan uw ordernummer.

 

BEZORGING OP ZATERDAG:

De bezorgdienst levert standaard niet op zaterdag af.

 

WAT ALS IK NIET THUIS BEN?

Bent u de eerste keer niet thuis om het pakketje te ontvangen van GLS? Dan kunt u gratis een bezorgafspraak maken met GLS, klik hier om een bezorgafspraak te maken. Het is natuurlijk ook mogelijk om een ander afleveradres op te geven zodat het pakketje bijvoorbeeld op uw werk wordt afgeleverd.

Het is wel van belang dat u vlot reageert op niet-thuis-bericht door contact op te nemen met GLS. Pakketten waarop na ca. 1 week nog niet gereageerd is, worden standaard terug gezonden naar ons magazijn. Pakketten die 2x tevergeefs zijn aangeboden door GLS gaan eveneens standaard retour naar ons magazijn.

Vervolgens weer opnieuw versturen, brengt voor u wederom verzendkosten met zich mee.

 

BESCHADIGDE PAKKETJES:

Indien u een pakje aangeboden krijgt dat ernstig beschadigd is of reeds opengemaakt adviseren wij u dit pakje niet aan te nemen. Indien u dit wel doet vervalt alle garantie en verzekering. Dit kan soms ernstige gevolgen hebben. Weiger daarom het pakket, laat de koerier het weer meenemen en neemt contact met ons op.

Merken bij sportbay # # # # # # #