Retourbeleid
Wij doen ons uiterste best om je bestelling naar tevredenheid te verwerken. Het kan uiteraard voorkomen dat je keuze niet de juiste blijkt te zijn en de product niet helemaal aan de verwachtingen voldoet. Geen probleem. Sportbay hanteert een bedenktijd van maar liefst 100 dagen!
100 DAGEN RETOURRECHT
Volgens de Wet Kopen op Afstand heb je na het doen van aankopen via internet het recht op een bedenkperiode van 14 werkdagen na aflevering van het product. Dit wordt ook wel de zichttermijn of afkoelingsperiode genoemd. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld.
Bij Sportbay.nl hebben we de zichttermijn standaard verlengd naar maar liefst 100 dagen, dit betekent dat je het aangekochte product ongebruikt in volledige nieuwstaat en in de originele verpakking zonder opgave van reden binnen deze 100 dagen mag retourneren.
Checklist voor het retourneren van een product dat valt binnen de 100 dagen geld terug garantie:
✓ Het product is ongebruikt, zonder enige door de klant veroorzaakte schade.
✓ Het product moet in zijn originele, onbeschadigde verpakking verkeren zonder zichtbare tekenen van open scheuren, onbevoegd gebruik van plakband of enige andere vorm van stickers. Het product moet over alle veiligheid –en beveiliginglagen, en originele commerciële notities en instructies beschikken. Er wordt €10 in rekening gebracht als de originele verpakking beschadigd of gescheurd is of poststickers direct op de verpakking zijn geplakt.
✓ Alle bijbehorende accessoires, onderdelen en gereedschappen moeten samen met het product worden geretourneerd.
✓ Afgedrukt en compleet ingevuld retourformulier is toegevoegd in de doos met het product.
Zodra wij het pakketje in goede staat ontvangen en beoordeeld hebben, zullen wij jouw aankoopbedrag terugstorten.
RETOURNEREN IS EENVOUDIG
- Print het retourformulier. Je kunt het formulier hier downloaden.
- Vul het retourformulier in. Zorg ervoor dat alle benodigde informatie ingevuld wordt op het retour formulier. Knip het retour label uit de onderkant van het formulier.
- Pak je product goed in. Pak je producten in een stevige doos in, met het ingevulde retourformulier erbij gevoegd, bevestig het gedrukte label met het retour adres op je pakket. NB: Zorg ervoor dat de verpakking stevig genoeg is om tijdens het retour proces goed te blijven. Zorg daarbij dat de originele verpakking van het product intact blijft tijdens het transport.
- Verstuur je retour. Stuur het pakket naar: Sportbay Retourafdeling, Herenweg 64 unit 43, 3602AR Maarssen. Houd een bewijs van verzending totdat je een automatische mail van ons ontvangt hebt dat we je retour goed ontvangen hebben, een bewijs van registatie van het retour.
RUILEN
Ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent.
DEFECTE OF VERKEERDE PRODUCTEN
Mocht het geval zijn dat je een defect of beschadigd product ontvangt, zullen wij onze uiterste best doen het probleem zo snel mogelijk af te handelen. In de meeste gevallen zullen we ofwel een reparatie aanbieden of, indien dit niet mogelijk is zullen wij het product met hetzelfde of een gelijkwaardig model vervangen. In het geval de vervanging niet mogelijk is, zullen wij het volledige bedrag van de bestelling retourneren. In geval van defecte producten dien je altijd contact op te nemen met onze klantenservice.
Mocht het zo zijn dat er een verkeerd artikel is geleverd of er ontbreekt een artikel neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. Wij zullen er dan voor zorgen dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.
RETOURVERZENDKOSTEN
Indien je hebt besloten om een bestelling of een deel van een bestelling terug te sturen, dan dien je zelf zorg te dragen voor de verzendkosten. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Vraag daarom altijd om een traceercode en bewaar deze goed totdat je de terugbetaling hebt ontvangen.
Wanneer je een verkeerd toegezonden artikel moeten retourneren, dan zenden wij je natuurlijk een gratis retourlabel toe. Indien je zonder eerst contact op te nemen met onze klantenservice, een verkeerd geleverd artikel retourneert, zijn de verzendkosten voor rekening van de klant zelf.
TERUGBETALING
Zodra jouw pakket is ontvangen gaan wij over tot terugbetaling. Hiervan krijg je een bevestiging per e-mail. Dit kan tot 7 werkdagen duren. Als je de hele bestelling terugstuurt, krijg je het hele bedrag inclusief bezorgkosten teruggestort. Als je een deel van de bestelling terugstuurt, krijgt je alleen dat deel teruggestort. Aankopen die via Klarna zijn betaald worden door Klarna zelf teruggestort.
Het bedrag wordt altijd teruggestort naar de rekening of creditcard waarmee de oorspronkelijke bestelling geplaatst is.
Voor meer informatie wordt verwezen naar de voorwaarden van onze Algemene verkoopvoorwaarden.