Verzendkosten en levertijd

Onze logistieke partner isen BMD Transport, en deze professionele vervoerders zorgen ervoor dat je bestelling snel bij je bezorgd wordt nadat wij deze ter verzending hebben aangeboden.

 

WAT IS DE LEVERTIJD VAN EEN PRODUCT? 

Exacte levertijden zijn een indicatie bij elk Sportbay product – ze variëren van 1 tot 10 werkdagen. Let erop, dat als een bestelling bestaat uit producten met verschillende levertijden, de langste levertijd zal gelden voor de gehele bestelling.

Op werkdagen voor 18:00 uur besteld, de volgende dag bezorgd!

Je hebt je bestelling op een werkdag voor 18:00 uur geplaatst, en alle producten zijn direct leverbaar en je hebt betaald met iDeal, PayPal, Visa, Mastercard, Mister Cash, cadeaukaart of GiroPay, dan wordt je bestelling meestal de volgende dag al bij je afgeleverd (ook op zaterdag!)

Levertijd bij overboeking

Indien je besluit om middels overboeking jouw bestelling te betalen, dan kan het 1 tot 3 werkdagen duren voor we je betaling ontvangen. Bij ontvangst van jouw betaling krijg je per e-mail bericht en wordt jouw bestelling nog dezelfde dag verstuurd.

Bezorging PostNL binnen Nederland

Besteld op Bezorgd op Tijdstip
Maandag Dinsdag van 09:00 tot 21:00 uur
Dinsdag Woensdag van 09:00 tot 21:00 uur
Woensdag Donderdag van 09:00 tot 21:00 uur
Donderdag Vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur
Vrijdag Zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur
Zaterdag Dinsdag van 09:00 tot 21:00 uur
Zondag Dinsdag van 09:00 tot 21:00 uur

 

  

 

 

 

Aangepaste levertijden

Voor aangepaste levertijden wat betreft, Goede vrijdag, Pasen, Koningsdag, Hemelvaartsdag, Pinksteren, Kerst en oud- en nieuw, verwijzen wij je naar de website van PostNL.

 

IN WELKE LANDEN LEVERT SPORTBAY? 

Wij verzenden standaard naar Nederland, BelgiëDuitsland, Luxemburg, Frankrijk en Denemarken.

Voor zendingen naar andere (EU) landen richt je een prijsaanvraag aan info@sportbay.nl.

 

VERZENDKOSTEN 

De onderstaande informatie kan je helpen een schatting te maken voor de verzendkosten en levertijd van jouw bestelling.

Gratis bezorging vanaf €99

Sportbay.nl bezorgt jouw bestelling vanaf €99 gratis de volgende werkdag in Nederland, België en Duitsland. Zodra jouw winkelmandje (exclusief verzendkosten) boven de €99 uitkomt verwijdert het systeem automatisch de bezorgkosten, dus je hoeft zelf niet moeilijk te doen met kortingscodes. Ontvang jouw nieuwe sport- en outdoorbenodigdheden helemaal gratis aan de deur en kom meteen in actie! 

Standaard levering

  Standaard kosten GRATIS Gemiddelde levertijd
Nederland €5,99 boven €99 1-2 werkdagen
België €5,99 boven €99 1-2 werkdagen
Duitsland €5,99 boven €99 1-2 werkdagen
Luxemburg €9,99 N.V.T. 2-3 werkdagen
Frankrijk €9,99 N.V.T. 3-5 werkdagen
Oostenrijk €9,99 N.V.T. 5-7 werkdagen
Denemarken €9,99 N.V.T. 5-37 werkdagen

 

 

 

 

 

Ophalen

Het is altijd mogelijk om in ons magazijn producten op te halen. Ons adres is:

Herenweg 64 Unit 52,
3602AR Maarsseveen

Je kunt er terecht van maandag tot vrijdag, 15.00 - 19.00, wij vragen je vriendelijk om van te voren contact met ons op te nemen om ervoor te zorgen dat de producten op voorraad zijn en voor je klaar liggen op een afgesproken tijdstip.

Levering van zware artikelen

Zeer zware bestellingen of bestellingen met een afwijkende afmeting en met een verzendadres in België, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Denemarken en Frankrijk worden met 29,- euro verzendkosten belast, ongeacht het totaalbedrag van de bestelling.

Zware leveringen worden bij de voordeur bezorgd tenzij u in een flat of appartementengebouw woont, dan wordt de levering beneden afgeleverd. Wanneer een zware levering geweigerd wordt bij bezorging en aan ons wordt geretourneerd, wordt de bezorgtoeslag van 30 euro ingehouden van het te restitueren bedrag van het product.

Andere landen

Voor zendingen naar andere (EU) landen richt je een prijsaanvraag aan info@sportbay.nl.

 

VOLGEN VAN JE BESTELLING (TRACK & TRACE) 

Op het moment dat jouw bestelling ons magazijn verlaat, ontvangt je van ons een e-mail met daarin de verzendinformatie en een link naar de Track & Trace pagina van PostNL. Via deze link kunt je op elk gewenst moment de actuele bezorgstatus van uw bestelling bekijken en zien welk dagdeel je pakket wordt aangeboden.

Link kwijt maar wel een 3S pakketnummer genoteerd? Traceer hier jouw pakketje.

LET OP: Het kan voorkomen dat je een melding krijgt dat er geen zendingen zijn aangetroffen. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat het Track & Trace-nummer nog niet is verwerkt door de transporteur. Je kunt de status van de bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.

 

WAT ALS IK NIET THUIS BEN? 

Wanneer een pakket niet bij je afgeleverd kan worden wordt normaliter een briefje in je brievenbus achtergelaten met een Niet-Thuis-Code waarmee je op dezelfde werkdag een nieuwe afleverafspraak kunt inplannen via Track & Trace van PostNL. Indien je hiervan geen gebruik maakt wordt het pakket standaard de volgende werkdag nogmaals aan je aangeboden.

Treft de postbezorger je dan opnieuw niet aan dan wordt het pakket normaliter naar een afhaallocatie gebracht, dit geldt zowel voor zendingen binnen Nederland als voor zendingen naar België. Via Track & Trace wordt je op de hoogte gesteld over de afhaallocatie waar jouw pakket zich bevind. Wanneer jouw pakket op een afhaallocatie wordt afgeleverd zal dit 2 weken bewaard worden op deze locatie. Als je jouw zending op gaat halen dien je je altijd te legitimeren.

Wat de exacte status is van jouw pakket kun je nagaan via Track en Trace van PostNL. Het is uiteraard mogelijk om je werkadres of ander adres als afleveradres op te geven. Wilt je controle hebben over de dag van aanbieding of zelf een afhaalpunt selecteren? Maak dan een account aan op www.mijnpostnl.nl. Hier kun je zelf voorkeuren aangeven omtrent de aflevering van jouw pakket.

 

BESCHADIGDE PAKKETEN EN ANDERE PROBLEMEN

Indien je een pakket aangeboden krijgt dat ernstig beschadigd is of reeds opengemaakt adviseren wij je dit pakje niet aan te nemen. Indien je dit wel doet vervalt alle garantie en verzekering. Dit kan soms ernstige gevolgen hebben. Weiger daarom het pakket, laat de koerier het weer meenemen en neem direct contact met ons op.

Ontvang je een pakket wat onverhoopt onvolledig is, neem dan binnen 7 dagen contact op met onze klantenservice. Na deze termijn gaan wij ervan uit dat de bestelling volledig en onbeschadigd is ontvangen.

 

LEVERING VANUIT EXTERNE LEVERANCIERS

Wanneer een product niet direct bij ons op voorraad is, kan Sportbay voor dropshipping kiezen. De bestelling wordt dan rechtstreeks van de leverancier naar je verstuurd.

 

 

 

 

Relevante informatie

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over Sportbay producten of diensten? Kijk dan eerst bij onze veelgestelde vragen. Hieronder vind je per onderwerp de meest gestelde vragen.

Lees meer

Klantenservice

Maandag t/m vrijdag, 09:00-16:00
034 - 674 90 60